مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 08:422022-04-27سياسي

پیگیری یک سوژه| روند درمان شنوایی آیهان ناشنوا آغاز شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، روستای علی آباد کرفتو معروف به روستای ناشنوایان است که از سوی خبرگزاری فارس برای نخستین بار رسانه ای شد تا زمینه رفع مشکلات ساکنان آن فراهم شود.

روستایی که ساکنان آن تا قبل از گزارش خبرگزاری فارس هر ساله شاهد تولد کودکانی معلول و کرولال بودند تا جایی که اغلب قریب به اتفاق جوانان آن یا جرأت ازدواج به خود نمی دادند و یا بعد از ازدواج فرزندآوری را برای خود کابوسی تلخ می دانستند.

گزارش فارس از این روستا با داشتن 43 معلول که قریب به اتفاق آنها کرولال بودند موجب شد برای نخستین بار شورای اداری شهرستان دیواندره در روستا و در علی آباد کرفتو برگزار شود، قدم هایی در راستای رفع بخشی از مشکلات این روستا در همان ایام برداشته شد که مهم ترین آن، رایگان کردن آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج و بارداری برای ساکنین این روستا بود که به دلیل شرایط بد اقتصادی و وضعیت جسمی آنان قادر به انجام آن نبودند.

آغاز اجرای طرح هادی، اجرای لوله کشی آب و فاضلاب و نیز برخی کمک های موردی از جمله مواردی بود که بعد از گزارش فارس از این روستا اتفاق افتاد.

مهم ترین نتیجه گزارش و پیگیری های خبرگزاری فارس، پیشگیری از تولد چندین نوزاد معلول ناشنوا بود که با توجه به الزامی شدن و رایگان بودن آزمایشات، در بیشتر خانواده ها مانع از تولد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری یک سوژه| روند درمان شنوایی آیهان ناشنوا آغاز شد

پیگیری یک سوژه| روند درمان شنوایی آیهان ناشنوا آغاز شد